Summa sidvisningar

torsdag 5 januari 2012

Trettondagsafton

Halloj på er alla! Idag är det trettondagsafton, och jobb väntar=)! Ganska skönt att ta det lite lugnt idag efter årdagen.
Klockan tio skulle jag vara på HK i Stockholm, och hade som tur var bokat tågbiljett, MEN då kom ju den jkla stormen Emil, som verkligen kunde ta i. Svårt att sova natten innan, dels för blåstens skull samt att jag är alltid så rädd att jag ska försova mej när jag verkligen MÅSTE gå upp.
Men kl 04,15 var det dags å kliva upp, nu nästa orosmoment. Skulle tågen gå?????? Kolla nätet, jodå, just mina två skulle gå men många övriga var inställda. Pust av lättnad. Kl 05,52 rullade tåget ut från Mjölby station och kändes bra att komma iväg.
Mötet varade till 15 så det var bara dags att bege se till stationen igen. Helt otroligt, kl 16,14 gick tåget från Stockholms central, och kl 18,09 framme i Mjölby=)!!!!! Så som sagt, det blev en lååååång dag.
Men nu har man sussat igen några timmar, hästarna är ute UTAN att det blåser på dem, fantastiskt eller hur.
Nu blir en god kopp kaffe innan arbetsdagen gäller. Föresten, ikväll har vi pub/trubadurafton på Dinners. Så alla som bara tänker sitta hemma, ta en sväng till oss i stället och träffa massa treliga människor=)!
Ha en bra dag alla, för det ska jag ha!

1 kommentar: