Summa sidvisningar

måndag 19 mars 2012

Tisdag morgon..........

Kockan e kvart över 7 och funderar över om man ska gå ut och fixa stallet. Hästarna har redan varit ute i ca 1,5 timme! Idag arbetar man kvällen, så hinner med att göra en del hemma innan!
Hellgen har bara swissat förbi, den gör oftast det när man jobbar!
Nu är det bestämt med ett företag att lagårn ska rödfärgas om i sommar! Äntligen kan jag säga, det är verkligen ingen högfärd om man säger så. Vet inte när dettta gjordes sist , men kan säga att det är vääääääldigt många år sedan.
Vi har ju åxå funderat på att putsa huset, men tar en sak i taget.
Nästa vecka ska vi åka till Gävle på lite "studiebesök", samt fixa å trixa lite. Ska bli såååå kul! Visst det är långt att åka, men vi är flera i bilen, så det kommer säkert gå kanoners.
Även idag är det full storm ute. Igår hagla, snöa och åska det. Ja alldeles rätt........ÅSKA!!!!! Det är andra gången det åskar inom två veckor. Vi är alltså i mars månad och det känns ju lite konstigt.
Jag vill ha vår. Snödropparna har kommit upp för länge sedan, och nu har jag settt att krokusen är på G!
Nehej gott folk, en kopp kaffe till, sen dags för stallet.

1 kommentar:

  1. Halloj vännen !!
    Men va konstigt väder ni haft - här blåste det visserligen en del igår, men förutom det har vi haft riktigt kalasväder !! :)
    Haha... ja, nu var ju det där min första lilla sugarpaste figur och den blev väl okej - men jag är inte nöjd. Jag vill bli RIKTIGT duktig !
    Men jag antar att övning ger färdighet och den där lilla sköldpaddan ska få kompisar i form av andra djur :)
    KRAMAR

    SvaraRadera