Summa sidvisningar

söndag 5 juni 2011

Hemma igen!

Japp, har nämnligen varit i Skåne en liten sväng, kom iväg lite sent i fredagskväll, och landade åter i Pikatorp idag (söndag) vid ett-tiden. Men det är så att den dan vi ska åka hem vill jag komma iväg skapligt då det e skönt att ha lite kvar av dagen när man väl e hemma.
Vad har vi gjort då? Tja, bara tagit det ganska lugnt faktiskt, fredags va vi inte nere förrän ca 22, så lite goa mackor å kaffe satt inte fel då vi kom fram=)!!!!! Sen va det bara att sussa gott. Lördagen ineddes med lite handling av diverse ting, sedan några timmar i solen me mamma! Men uuj va jag brände mej i ansiktet, tar solen bättre i Skåne =)????
Vid middagstid kom nästa gäng östgötar, då landade Ullir, Freddan å Patrik, som hade åkt ganska tidigt på morron.
Eftermiddan // kvällen va det dags att åka på 4-årskalas i Tollarp. Lillebrors pojk Theo fyller 4 på tisdag, så det bidde en massa paket, god mat å dryck å en riktigt härlig kväll.
Men som sagt nu e man hemma o lite har jag hunnit fått gjort i eftermiddag. Tagit alla fönster utvändigt, dammsugit, tvättat x antal maskiner tvätt. Skulle egentligen flyttat lie hästar ikväll till ett annat bete, men det får bli morgonkvällens project.
Jo en sak till, vet ni..... jag har SEMESTER heeeeela veckan! Ska bli så gött, på tisdag kommer mamma. Ska hjälpas åt att fixa en del inför studentkalajset på fredag.
Nej mina vänner, ha en underbart härlig sommarkväll!!!!

1 kommentar:

  1. Det låter som om ni haft kanon dagar !!
    Åhh ja - Jag njuter för fullt av både ledighet och sommarvärmen ! Vi myser, badar och busar för fullt och än är det en dag kvar innan det är dags att återgå till vardagen igen :)
    det kanske är värt att fira med ett glas rött... ?
    Kramar

    SvaraRadera